The loved ones..

The loved ones..

Thursday, June 11, 2009

Happy tapi ada risau...

Khamis.. 11 Jun 2009

Memang banyak kerja ari ni.. sangat.. almaklumlah dah 2 1/2 hari tak g keja,, haha..
tapi memang banyak dugaan dalam nak menyiapkan kerja2 ni.. naper? ari ni lah plak sistem nak tak ok.. asik2 ko.. pastu dah la sistem tak ok.. network pun xde.,.. nak print pun x leh.coz aku nyer komputer attached kat printer network.. kul 11 pagi baru dapat wat keja dengan selesa skit.. n petang baru dapat key-in sumer ot2 n claim2 penceramah.. sebab baru ok sistem espkb.. ni ada lagi 5 claim ot yang perlu disemak.. aku bawak balik umah ni sebab nak semak siap2, esok pagi2 key-in jer dalam sistem terus.. abis citer.. n pagi esok nak fotostat sumer sg20 yang dah Kak Nor tandatangan.. Tq kak Nor.. kak Nor ni banyak membantu.. dahla Pn hana tak sihat.. en Razli pun xde.. so banyak juga keja2 yang tak dapat berjalan lancar.. n luckily for us, our TKA sanggup memperakui baucar2 bayaran.. untuk perakuan 2.. Tapi dia pun teruji juga, yalah sistem asik out jer.. jap2 ok, jap2 ko.. hehe.. Memang bagus punyer bos.. :) n lupa lak, pagi2 tadi.. ingatkan jalan clear.. jammed teruk.. aku memang dah lambat tapi xler lambat sangat.. adoila.. sampai ofis dkt kul 8.15 pagi.. padahal aku kuar umah belum pun kul 7.30 pagi.. iskh.. kira lambat la tu.. dkt 45 minit.. sakit kaki aku ni menahan clutch.. dapat lak si Cabid ni asik merengek jer.. pastu kena marah dengan aku terus tertido.. abang cool jer kat belakang...
Pa ari ni g setel sumer menda2 dengan Nec.. n dia kata JPA ada call suruh amik surat melapor diri... n dia akan melapor diri pada 27 JUN 2009 (Sabtu) di JAKIM, Parcel D. dan kemudian di sana nati akan diberi penempatan.. arap2 dapat dekat la dengan ofis.. so senang skit.. n paling jauh pun arap2 masih dalam Putrajaya lagi.. hopefully.. doakanla yer.. n aku ni happy pa dah dapat keja gomen ni walaupun gaji nyer skit berbanding dia nyer gaji dulu.. tapi at least stabil.. tapi ada datang risau lak.. gaji aku tak ler seberapa gak.. n if dalam bulan2 pertama ni, tempat dia akan bekerja nati kalo cepat gajinya takpela.. kalo lambat.. aiseh.. camna yer? mesti terumbang ambing skit perbelanjaan umah.. :}
aku pening pikirkan ni.. dahla tinggal 2 bln lebih jer yang si kecil dalam perut ni nak keluar lak.. iskh memang dugaan untuk kami suami isteri.. but apa2 pun aku harap sumer berjalan lancar.. amin.. :)

No comments:

Post a Comment