The loved ones..

The loved ones..

Wednesday, February 6, 2013

Cek up @ 14 days of life - Afiq..


Sedar tak sedar dah 14 hari @ 2 weeks berpantang.. Alhamdullilah.. tadi kami ada cek up.. Afiq sebab jaundis dan me sebab nak review bp.. Kuning Afiq dah turun dari 242 (last cek up di Klinik Annur di Presint 15 aritu) ker 199di KK Presint 9 Putrajaya.. tapi oleh kerana tak menepati syarat2 nyer.. iaitu kena turun ke 150 ke bawah.. maka dapat ler surat untuk direfer ke Hospital.. seperti mana Afif dlu.. kiranya prolong jaundice la ni.. Nati pa akan dapatkan appointment tu pada Jumaat ni.. insyallah..

Dan kes me pula.. me nyer bp okay.. cuma sebab kencing ada kotor mungkin disebab kan kurangnyer ke toilet.. jadi me pun masih kena cek bp 2 hari sekali.. dan pada ari ke 20 nurse buat lawatan di rumah dan akan cek urine sekali lagi.. n if masih kotor kena la me buat lawatan ke klinik lagi.. em...
dan diberi antibiotik utk diabiskan setiap 8 jam dalam masa 24 hours ni.. dalam masa 5 ari juga ubat utk lawas air kencing.. adui.. me mmg kerap minum air masak yer cuma tak rasa nak ke bilik air.. jadi lawatan ke bilik air tu boleh dikira berapa kali seari.. mungkinkah tu sebabnya kencing kotor??

n if bp me melebihi 140/90 kena terus ke klinik.. hopefully semua ok.. ameen.. takboleh nak over utk diri sendiri.. coz ramai orang nak kena jaga.. :)

No comments:

Post a Comment