The loved ones..

The loved ones..

Monday, March 21, 2011

Spectra Dew n Spectra 3

Beza ke kedua2 pump ni..?? Okay2 kite memang dah sedia tau yang Spectra3 ni memang best.. cuma satu jerla.. dia hanya guna adapter, takde bateri power.. so agak payah kalau tempat2 persembunyian kita untuk pump tu takde elektrik plug.. So, bila keluarnya edisi Spectra Dew ni.. ingatkan ada pembaharuan la.. maybe ianya boleh guna 2 cara, iaitu cam Medela Swing.. Leh guna plug or battery power.. oh tidak juga..


Ni Spectra3.. Ni pulak Spectra Dew..

Dah jelas beza nya pada bentuk.. dan harga spectra Dew mahal sikit.. yalah menda baru kan?? Dan dew ni ada suction yang lebih bagus dari Spectra3. Em.. bagusnya, kedua-duanya adalah pump yang senyap.. dan leh jadi double pump cuma kena tambah breastshield aja.. tapi tula, ku ingat kan Dew ni ada beza pada power source nya.. em takde juga.. yalah sebab kalau nak yang double pumping pump yg ada kedua2 power source - adapter n battery, harganya fuh.. memang mahal.. kalau cash or even kutu.. sebab kalau kutu pun dekat RM300 per month.. terpaksa pendam ajala impian itu.. sehingga ada rezeki nanti.. insyallah..

2 comments:

  1. fareen... penah terpikir nk beli medela fs terpakai tak... benda baru lagi... tp taktau tuannya nk let go berapa... fs mmg best sbb bole bateri & elektrik..

    ReplyDelete
  2. pernah juga kak ju.. tp xpenah ada org nak let go fs.. selalunya org let go medela swing..

    ReplyDelete