The loved ones..

The loved ones..

Tuesday, November 2, 2010

Flash Cards & Wooden Educational Toys

Semalam, bawa Adam ke check-up di Hospital Putrajaya untuk ujian Audiologi (Pendengaran) & Speach Threaphy (Percakapan & Perbualan). Untuk Audiologi, didapati gegendang telinga masih tidak bergetar dengan normal.. berkemungkinan disebabkan infeksi akibat selsema.. di mana ada macam nanah di belakang gegendang yang menyebabkan ia tidak dapat bergetar normal seperti gegendang telinga kita.. Em.. dan akan repeat test pada minggu depan, Rabu.. dan besar kemungkinan, Adam akan diberi ubat tidur untuk membuatkan dia tak meronta2 semasa ujian dijalankan.. Sebabnya, masa pergi ENT aritu.. telinga dia kena cuci.. jadi dia trauma bila ada jer alat didekatkan ke telinga.. adala langkah2 yang perlu diambil sebelum ujian dijalankan..

Untuk Speach Threaphy pula, kaunselor kata.. kena bagi dia stimulate kata2 contohnya memperkenalkan warna.. contoh yang diberikan .. dalam sehari.. maybe ari ni.. kenalkan pada dia.. hanya warna merah.. jadi tunjukkan objek2 berwarna merah sahaja.. seperti epal, baju, topi, kereta dan sebagainya.. dan ada diberikan sekeping kertas sebagai panduan untuk mengajar.. Kaunselor turut berkata.. sekiranya Adam tak tau sesuatu perkataan itu.. boleh la kita ibu bapa menyebut berulang kali.. sehingga dia paham.. :) Banyak benda sebenarnya... dan ku tadi dah beli Flash Card kat C4.. tapi macam nak cari Pretend Wooden Food Toys.. seperti gambar ni...
dan jumpa di satu blog.. murah sikit dari tempat2 lain.. Boleh klik sini. ------> Precious

1 comment:

  1. aslm..sgt memahami...setiap yg blaku ada hikmatyer..sng2 sgh blog kiosk mama ya..http://kioskmama.blogspot.com/..dah follow dah..

    ReplyDelete