The loved ones..

The loved ones..

Wednesday, March 3, 2010

Yuran Taska dah naik??

Yup.. yuran taska anak2 ku duk dah dinaikkan.. tapi tak naik byk yer.. baru RM 20 jer seorang.. bagiku la RM 20.. tapi bagi orang2 yang sebelum ni RM 120.. naiknyer RM 40 yer.. sebab yuran taska yang dah didecide oleh Puan Amnah ialah RM 160. Ku rasa masih amat beruntung kerana takde taska lain yang yuran serendah itu yer.. ku bukan bercakap demikian kerana ku dah dapat subsidi.. tapi kerana ku memang rasa alhamdullilah walaupun naik tapi masih sangat rendah berbanding taska lain yang mengenakan yuran RM 200 ke atas seorang paling minima.. n tak kurang jugak rumah2 orang yang mengenakan RM 250 and ada RM 300 utk seorang anak!! Namun, masih ada ibu bapa yang merungut.. kenapa dinaikkan?? ku sedar mereka terbeban dengan segala macam perbelanjaan yalah mereka bukan saja ada anak2 duduk di taska, ada juga anak2 yang sudah bersekolah.. ku bukanla baik @ alim pun.. tapi bukan kah patut mereka bersyukur?? Yuran taska masih rendah lagi berbanding yang lain.. bersyukurla.. Insyallah ada rezeki lain akan tiba... kerana anak2 ni pun rezeki.. mungkin bukan sekarang mungkin di masa akan datang... so kesimpulannya... byk2 bersyukur yer..

2 comments:

  1. AKTA BARU TELAH DIKELUARKAN..YURAN TASKA AKAN NAIK LAGI..DAN LEBIH BYK KENAIKANNYA..BUKAN TASKA SENGAJA,TAPI TERPAKSA..
    2 BULAN -24 BULAN ,3 ORG /1 PGSH
    2THN-4THN 5ORG/1 PGSH

    BYRN SORG RM200 PUN TAK BERBALOI UNTUK TASKA SBNRNYA.. MKNN MAHAL,PENGASUH KLU BYR GAJI RM400 NAK MAKAN APE...

    ReplyDelete
  2. Kalau betul ada akta takpe.. n sapa kata gaji pengasuh kat situ rm400?? kita pun tau la kalau gaji dorang rm 400 nk mkn apa.. kita pun paham ler.. cuba baca betul2 apa yg kita tulis.. kalau nak lepas perasaan kat sini.. boleh.. tapi tinggal la nama...

    ReplyDelete