The loved ones..

The loved ones..

Monday, December 21, 2009

ku petik dari blog sama.. thank yer owner. sebab ni sebagai rujukan ku aja.. so biar ku rajin & displinkan diri cam owner blog ni..
. Saya kerapkan sesi pam..setiap 2jam sekali..hasil mmg sikit..1oz..sometimes tak sampai 1oz..tapi lama2 sya top-up dapatla 4oz gak akhirnya..
2. Sebelum pam susu, sya minum segelas air masak. lepas pam susu sya minum segelas air masak lagi.
3. Hasil pam dari hari ini saya akan jadikan bekalan anak saya di nusery pada keesokan harinya.
4. Hasil pam hari JUMAAT, saya akan simpan sebagai STOK EBM (INI LAH STOK YG AKAN KITA SELALU TAMBAH).
5. Untuk kegunaan hari ISNIN berikutnya, saya akan lakukan 4 sesi perahan pada hari minggu.
(Pagi sabtu, malam sabtu, Pagi Ahad, malam ahad) - mencukupi untuk kegunaan anak sya di nusery pada hari ISNIN. - so..saya tak perlu nk curi FROZEN EBM yg ada.
6. Saya akan angkut pam susu EVEN BALIK KAMPUNG sekalipun. saya akan lakukan rutin pemerahan sama seperti nombor 5. Susu yang diperah sya akan simpan dalam fridge, sya tak buat jadi frozen sbb dikhuatiri cair semasa perjalanan balik ke kl.
7. Weekdays, saya memerah sebanyak 5x. (1x - pagi selepas subuh, 3x di pejabat -9pagi,11pagi,3ptg,5ptg). stok yang diperah ini saya akan jadikan bekalan anak sya utk esoknya.
8. plg penting, JGN STRESS..skrg ni sya mengambil sikap 'WAT 'DERK' JE ESP DI SAAT2 ZMN MERUDUM TU DTG'...sbb sya sentiasa POSITIF THINKING 'SUSU SYA CKP UTK ANAK SAYA'...

No comments:

Post a Comment